Ce parere aveti despre plasarea produselor in filme ?

Share

Vorbim despre Product Placement in filme , o tehnica folosita de cand lumea si pamantul la Hollywood pentru a mai rotunji bugetul si buzunarele producatorilor.
Sa nu aveti niciodata impresia ca masina condusa de eroul filmului sau telefonul folosit in momentul critic pentru a salva situatia sunt acolo din pura intamplare, in caz ca nu stiati inainte de a incepe procesul de filmare al unui proiect se fac sedinte peste sedinte pentru a decide ce fel de produse pot fi plasate mai mult sau mai putin subtil in diferite scene.

Vorbim despre obiecte incepand de la telefoane, masini, restaurante, hoteluri si multe multe altele (credeati ca Up in the Air ne-a bagat pe gat brandurile American Airlines si Hilton gratuit ? Acel film este o mare reclama pentru acestea dragii nostri cititori) care sunt atent selectate pentru fiecare situatie. Tinta este clara iar priza la public maxima, trebuie sa recunoastem dupa ce l-am vazut pe Chev Chelios folosind acel telefon din Crank (2006) parca parca am da o fuga la primul magazin macar sa intrebam de pret.

Reclamele subliminale din filme functioneaza pe acelasi principiu ca cele din videoclipuri, scene scurte, rapide in care vedem obiectul in folosinta si cel mai important: sigla brandului

Totusi aceste produse plasate in filme ajuta mult, sume uriase sunt oferite producatorilor pentru a le introduce iar acest lucru se traduce intr-o libertate mai mare a regizorului oferita de un buget consistent. Exista foarte multi producatori care construiesc filme in jurul anumitor produse (vezi seria masina galbena) cu un buget alcatuit in mare parte din sumele cerute pentru aceste reclame.

Nimic rau pana acum insa ce ne facem cand aceste produse incep sa afecteze firul actiunii unui film, ce ne facem cand un actor/regizor este fortat sa construiasca o scena in jurul folosirii la vedere a unui telefon, exista mari sanse ca spectatorul sa fie scos din poveste pentru a constientiza un anumit brand si pana una alta chiar dorim ca noi sa platim un bilet la cinematograf pentru a vedea 2 ore de film presarat cu reclame ?

Doresc sa inchei acest articol cu o replica celebra spus de o legenda a Hollywood-ului si nu numai (Ted Hope):
„Their movies aren’t movies any more: they are ad-delivery mechanisms.”


Nu uitati sa ne urmariti si pe Facebook